Zašto je coworking prostor pravo mesto za rad

Poslednjih godina veliki gradovi, manji gradovi, moderna predgrađa, pa i udaljena mesta beleže popularnost zajedničkog trenda – rad u coworking prostorima. Bilo da živite u Londonu ili Nišu, sigurno ste osetili potrebu da bar proverite kako je raditi u ovakvom okruženju. Iako su coworking prostori jako popularni kod profesionalaca različitih struka, postoji i onaj drugi deo profesionalaca koji je skeptičan i plaši se da će promena načina rada poremetiti njihov dosadašnji tok.
Kod nekih profesija je rad u coworking prostoru popularan već dugi niz godina, ali se tek u poslednje vreme ovakav način rada širi na sve profesije. Iz koncepta coworking-a sada proističu i nove generacije preduzetnika, konsultanata, freelancer-a, pa su i korporacije primorane da promisle svoj trenutni način rada i usmere ga na neku vrstu kolaborativnog rada.
Verzija 1.0 coworking prostora podrazumevala je kancelarije koje dele nekoliko kompanija, sale za sastanke i kafeterije. Kod današnje verzije, verzije 2.0, možemo uočiti prilagođavanje prostora potrebama profesionalaca iz različitih branši. Ovakvi coworking prostori su izvanredno tehnološki opremljeni i moderne arhitekture i dizajna, a uključuju i besplatno osveženje i kafu.
Postoji mnogo zabluda vezanih za coworking prostore, pa ćemo ih, kako ne biste propustili priliku da budete deo ovakvog okruženja, razjasniti.

Zabluda 1: Coworking prostori su samo za Startapove i preduzetnike

Ovakvi prostori su odlična mesta za rad preduzetnika jer znatno smanjuju troškove, ali preduzetnici nisu primarni korisnici. Podaci WeWork-a, najveće coworking kompanije na svetu, ukazuju na to da je najbrže rastući segment njihovih korisnika ljudi koji rade za velike korporacije. Manje kompanije su takođe rastući segment korisnika.

Zabluda 2: Samo ekstrovertni ljudi koriste coworking prostore

Svaki coworking prostor je drugačiji i neki su napravljeni primarno za networking i druženje. Jedan deo zajedničkog prostora je namenjen kolaborativnom radu, ali su drugi delovi dizajnirani za samostalan rad. Na osnovu studije koja je objavljena u Harvard Business Review-u, upravo taj osećaj samostalnosti u zajedničkom prostoru čini da pojedinac daje bolje rezultate.

Zabluda 3: „Moja kompanija ima kancelariju, pa nam coworking prostor nije potreban.“

Coworking prostori sve više privlače profesionalce koji veruju da promena sredine pozitivno utiče na njihov rad. To znači da se oni opredeljuju za eksterni coworking prostor ili za preuređivanje kancelarija na osnovu coworking modela.

Zabluda 4: Ljudi koji rade u coworking prostorima dele posao

Bliskost ljudi u ovakvim prostorima gradi sinergiju i nove poslovne prilike. Ljudi u coworkingu ne moraju da rade na istom projektu i u istim branšama, često je potpuno obrnuto. Upravo iz takvih uslova rađaju se inovativne i kreativne ideje.
U bilo kom poslovnom okruženju ljudi grade poznanstva i bliskost jedni sa drugima. Coworking okruženje tome pridodaje i rad sa ljudima često različitih profesionalnih usmerenja i ekspertize. Ovakvi uslovi stvaraju tok najboljih praksi i korisnih informacija kroz sve industrije, što nužno dovodi do inovacija.
Ako razmišljate o produktivnom i profitnom okruženju za sebe ili svoj biznis, coworking prostori su idealno mesto za tako nešto. Bilo da ste „remote“ zaposleni, freelancer ili radite korporativni posao, uzmite u obzir sve što coworking okruženje nudi i videćete jasne benefite rada u njemu.

Bratislav Bojić
administrator

Bratislav Bojić


Rođen 1993. godine. Završio Pravno-poslovnu školu u Nišu, a nakon toga i Filozofski fakultet u istom gradu, gde je na departmanu za komunikologiju i novinarstvo stekao zvanje diplomiranog žurnaliste. Ima višegodišnje iskustvo rada u omladinskom i civilnom sektoru, na polju projektnih aktivnosti, marketinga i logistike. Od 2014. godine, jedan od najznačajnijih članova Kapital magazina, sa kojim je učestvovao u kreiranju i realizaciji više od 10 projekata, prvo na poziciji zamenika glavnog i odgovornog urednika, a kasnije i kao projektni koordinator. Krajem 2017. godine bio je deo tima koji je pokrenuo platformu "Posao za mlade" čiji je suosnivač i brand manager. Trenutno aktivno obavlja funkcije menadžera za marketing i odnose sa javnošću u udruženjima "No limit hub" i "Connect center". Član je marketing i dizajn tima u "European Western Balkans". Poseduje teorijsko znanje, ali i izuzetno značajno praktično iskustvo u oblasti digitalnog marketinga. U periodu tokom studiranja, intenzivno je bio uključen u rad studentskih organizacija gde se isticao odličnim organizacionim sposobnostima. U periodu od godinu dana obavljao i funkciju predsednika AEGEE Niš.